Joni Lukkaroinen
Tiedote

Kaivosteollisuus ry:n puheenjohtajana aloittaa Terrafamen toimitusjohtaja Joni Lukkaroinen

Kaivosteollisuus ry:n puheenjohtajaksi kaudelle 2020–2021 on yhdistyksen syyskokouksessa 26.11.2019 valittu Joni Lukkaroinen, toimitusjohtaja, Terrafame Oy. Lukkaroinen on myös Teknologiateollisuus ry:n hallituksen jäsen.

Puheenjohtajana aloittava Lukkaroinen nostaa esille Kaivosteollisuus ry:n keskeistä roolia vastuullisen kaivostoiminnan kehittämisessä.

– Kaivosteollisuus on kestävän kehityksen mahdollistava ala. Kestävän kaivostoiminnan verkoston työn kautta Kaivosteollisuus ry on osaltaan rakentanut vastuullisuuden työkaluja yhdessä sidosryhmien kanssa. Haluamme vauhdittaa omaa vastuullisuustyötämme ja olemme muuttamassa sääntöjämme suuntaan, jossa sidomme aikaisempaa laajemmin jäseniämme vastuulliseen kaivostoimintaan, Joni Lukkaroinen sanoo.

– Ilmastomuutoksen haasteet ja Suomen mahdollisuudet akkumineraalien laajan arvoketjun rakentamisessa edellyttävät sitoutumista ja yhteistyötä, johon haluamme kannustaa kaikkia mukaan. Olennaista on luoda toimintaympäristö, joka houkuttelee kestävän kehityksen investointeja Suomeen, Joni Lukkaroinen jatkaa.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Agnico Eagle Finland Oy:n toimitusjohtaja Jani Lösönen.

Kaivosteollisuus ry:n hallitus 2020:

Teija Kankaanpää, Head of Mining Excellence, Yara Suomi Oy

Tommi Halonen, Vice President, Forcit Oy Ab

Jukka Jokela, toimitusjohtaja, AA Sakatti Mining Oy

Tom Söderman, kaivoksen johtaja, Outokumpu Chrome Oy

Kari Vyhtinen, Executive Vice President, Nordkalk Oy Ab

Peter Bergman, General Manager, Boliden Kevitsa Mining Oy

Jani Lösönen, toimitusjohtaja, Agnico Eagle Finland Oy

Joni Lukkaroinen, toimitusjohtaja, Terrafame Oy

Juho Haverinen, geologi, Magnus Minerals Oy

Kari Föhr, Sales Director, Outotec Oyj

Lisätietoja: